Artykuły z całego miesiąca:
Maj 2022
PIęć najczęstszych usterek w sprzęcie Apple! ZOBACZ JAKIE! [ZDJĘCIA]
Data publikacji: 07.05.2022.
NIe mogliśmy się powstrzymać od napisania takiego clickbaitowego tytułu.
Nie będzie to jednak artykuł o realnych usterkach sprzętowych, ponieważ nie licząc oficjalnych programów naprawczych - lista różnych usterek jest tak bogata i zróżnicowana, że nie sposób doszukiwać się jakichkolwiek wzorów i podsumowań w ich obrębie. Jest jednak pewna grupa zgłaszanych problemów, którą można wyodrębnić jako osobny zbiór „usterek”. Przy okazji taka lista pomóc może Użytkownikom samodzielnie usuwać owe kłopotliwe przypadłości.
Czytaj dalej
Pięć najczęstszych usterek w sprzęcie Apple! ZOBACZ JAKIE! [ZDJĘCIA]
Data publikacji: 06.05.2022.
NIe mogliśmy się powstrzymać od napisania takiego clickbaitowego tytułu.
Masz wrażenie, że gorzej słyszysz podczas rozmowy przez telefon? Twoje słuchawki grają ciszej? Niekoniecznie oznacza to, że Twój sprzęt jest uszkodzony.
Nie będzie to jednak artykuł o realnych usterkach sprzętowych, ponieważ nie licząc oficjalnych programów naprawczych - lista różnych usterek jest tak bogata i zróżnicowana, że nie sposób doszukiwać się jakichkolwiek wzorów i podsumowań w ich obrębie. Jest jednak pewna grupa zgłaszanych problemów, którą można wyodrębnić jako osobny zbiór „usterek”. Przy okazji taka lista pomóc może Użytkownikom samodzielnie usuwać owe kłopotliwe przypadłości.
Czytaj dalej
Gdzie można kupić oryginalne części Apple?
Data publikacji: 28.11.2017.
Do napisania tego artykułu pobudziły mnie pytania naszych Klientów. Nie raz i nie dwa przychodzą oni do nas z pytaniem czy mogą naprawić urządzenie w innym serwisie bez utraty gwarancji (na przykład wymienić „szybkę”) oraz czy to prawda, że w serwisach nieautoryzowanych też są dostępne oryginalne części Apple. Ponieważ temat jest poważny - chodzi o jakość urządzeń Apple a niekiedy i bezpieczeństwo użytkowników - postanowiłem opisać to szerzej. Chociaż podane tu przypadki dotyczą głównie wyświetlaczy do iPhone oraz baterii to jakość oraz pochodzenie pozostałych części jest podobna.
Czytaj dalej
Jak nie kupować iPhone?
Data publikacji: 24.09.2017.
Niemal każdego tygodnia odbieram telefon od bliższego lub dalszego znajomego (częściej jednak dalszego) i słyszę pytanie: „Ej a masz jakiegoś iPhone na sprzedaż?”. Oczywiście w Jabłkowym Serwisie nie tylko naprawiamy, ale także sprzedajemy produkty z bieżącej oferty Apple. Z reguły jednak taka osoba nie jest zainteresowana nowym sprzętem tylko używanym. Jednak nawet po zaproponowaniu używanego urządzenia często słyszę, że „na Allegro jest taniej, to może poszukam na Allegro”. Sam się zacząłem zastanawiać jak to jest z tymi telefonami na Allegro i postanowiłem sprawdzić czy rzeczywiście tak łatwo kupić iPhone, który jest w 100% pewny i tani.
Czytaj dalej
Jak to jest z tą gwarancją? Część II
Data publikacji: 28.08.2017.
W poprzednim artykule omówiliśmy wszystkie kwestie dotyczące gwarancji producenta. Ale co zrobić, jeżeli gwarancja producenta (czyli roczna gwarancja Apple) już minęła, a my nie wykupiliśmy przedłużonej gwarancji? Czy to oznacza, że zostaliśmy na lodzie i nie możemy nic zrobić? Nie, w takim przypadku trzeba powołać się na obowiązujące przepisy prawa wymagające od sprzedawcy, żeby brał odpowiedzialność za to co sprzedaje.
Czytaj dalej
Jak to jest z tą gwarancją? Część I
Data publikacji: 21.07.2017.
Bardzo częstym pytaniem, na które odpowiadamy klientom naszego serwisu jest pytanie: „To ile mam gwarancji na mój sprzęt Apple?”. I nie ma w tym pytaniu nic dziwnego. Jeśli do standardowej gwarancji producenta dodamy opcję przedłużenia gwarancji i do tego jeszcze uprawnienia wynikające z obowiązującego prawa - może się zrobić niezły mętlik. W tym artykule postaramy się rozjaśnić nieco zawiłości związane z okresami gwarancji dla urządzeń Apple. W następnym z tej serii zajmiemy się uprawnieniami wynikającymi z obowiązującego prawa
Czytaj dalej
Można teraz bezpiecznie wyłączyć komputer, czyli o tym dlaczego Twój Mac jest bezpieczny?
Data publikacji: 28.06.2017.
Z reguły nie lubię pastwić się nad użytkownikami systemów Windows. Unikam wojen i dyskusji o tym, która platforma jest lepsza i to kto ma rację. Na codzień pracuję w większości na systemie macOS, ale niektóre rzeczy wymagają ode mnie pracy na systemie Windows 10. Uważam, że oba systemy są potrzebne - niektóre rozwiązania w systemie Windows są po prostu niedostępne na Maku i tego nie przeskoczysz. Nie pałam jednak miłością do Windowsa a jego filozofia, sposób działania i komfort pracy - a raczej jego brak - jest dla mnie czymś niepojętym. Jednak kiedy pojawiają się informacje o atakach ransomware takich jak WannaCry czy też ostatnio NotPetya to mam ochotę przywołać osoby dyskutujące ze mną kiedyś na taki temat do tablicy i po wiedzieć: „A nie mówiłem?”.
Czytaj dalej
Promocja dla naszych klientów: dajemy rabaty w zamian za opinię!
Data publikacji: 08.06.2017.
Opinie naszych klientów są dla nas bardzo cenne. Dzięki nim stale podnosimy jakość naszych usług i ulepszamy procedury i poziom obsługi klienta. Pozwalają nam się rozwijać i dostrzec co możemy poprawić w pracy autoryzowanego serwisu Apple. Wiemy jednak, że dodanie opinii w Internecie kosztuje naszych klientów dlatego wprowadzamy bezterminową promocję, która ten czas wynagrodzi.
Czytaj dalej
Przestańmy płakać z powodu USB-C. Apple wie lepiej.
Data publikacji: 16.05.2017.
Do napisania tego artykułu skłoniły mnie różnego rodzaju dyskusje pojawiające się od czasu kiedy Apple pokazało modele MacBook Pro 2016 wyposażone w złącza USB typu C, a nawet wcześniej, bo takie dyskusje zaczęły się pojawiać - choć nie w takiej skali - po premierze dwunastocalowego MacBooka w marcu 2015. O ile w przypadku małego lekkiego komputera zastosowanie USB-C jako jedynego portu komunikacji - zaznaczmy - przewodowej można było jakoś przełknąć i uzasadnić, o tyle w przypadku MacBooków Pro tak łatwo już nie poszło. Firma Apple od razu oberwała negatywnymi komentarzami wszelkiej maści specjalistów -od śmiejących się z tony potrzebnej od tego momentu przejściówek z jednej strony aż do wieszczących rychły upadek firmy w ogóle - z drugiej. Ja patrzę na to trochę inaczej.
Czytaj dalej
Jabłkowy Serwis został wyróżniony tytułem Apple Premium Service Provider 2017
Data publikacji: 01.05.2017.
Jabłkowy Serwis został wyróżniony tytułem Apple Premium Service Provider 2017! To wspaniała wiadomość dla naszego serwisu, ale również dla naszych klientów. Oznacza to, że Apple doceniło wysiłki naszych pracowników, którzy dbali o dobro klienta i dochowywali wszystkich procedur producenta - firmy Apple. Dzięki temu satysfakcja naszych klientów osiągnęła bardzo wysoki poziom. Dzięki zadowoleniu naszych klientów zostaliśmy nagrodzeni tytułem Apple Premium Service Provider.
Czytaj dalej
Jak zrobić kopię bezpieczeństwa komputera Mac lub urządzenia Apple z systemem iOS
Data publikacji: 06.04.2017.
Jest takie żartobliwe powiedzenie w branży komputerowej: ludzie dzielą się na tych, którzy robią backupu i na tych, którzy będą je robić. Niestety doświadczenie serwisowe pokazuje, że to powiedzenie jest prawdziwe. Niemalże nie ma tygodnia, w którym do naszego serwisu nie przychodzi klient z prośbą, żebyśmy odzyskali dane. Fakt, że klienci proszą żeby odzyskać zdjęcia dziecka a innym razem ważne pliki kancelarii prawniczej pokazuje, że kwestia braku kopii bezpieczeństwa dotyczy różnych ludzi. W tym artykule postaramy się przybliżyć w jaki najprostszy sposób można zrobić kopię bezpieczeństwa.
Czytaj dalej
Usługa Znajdź mój iPhone - czym jest i do czego służy?
Data publikacji: 16.03.2017.
Jednym z częstszych problemów, które pojawiają się przy oddawaniu sprzętu Apple z systemem iOS do serwisu jest to, że na urządzeniu włączona jest usługa Znajdź mój iPhone (ang. Find my iPhone). Czym jest ta usługa, dlaczego jest przydatna i warto ją uruchomić oraz jak ją wyłączyć. Na te pytania odpowie ten artykuł.
Czytaj dalej
Witamy w Jabłkowym Serwisie!
Data publikacji: 01.03.2017.
Jaką firmą jest Jabłkowy Serwis? Skąd wzięli się ludzie, którzy pracują w tej firmie i dlaczego możesz powierzyć nam swój sprzęt bez stresu? W tym krótkim artykule chcielibyśmy przybliżyć historię naszej działalności w branży Apple.